V USA se dlouho diskutuje o reformě školství. Jedním z akcentovaných přístupů je přitom dát rodičům více na výběr, do jaké školy děti posílat, a omezit tradiční svážení dětí do škol (busing) pomocí známých žlutých autobusů. Celá problematika je sama o sobě dost složitá (v americkém školním systému mají například silnou pozici odbory), ovšem jsou lidé, kteří ji dokážou udělat ještě složitější.
Skupina výzkumníků se totiž rozhodla, že bude zkoumat dopady této vzdělávací politiky na produkci emisí (Vehicle Emissions during Children’s School Commuting: Impacts of Education Policy (via Don Boudreaux). Výběr školy se totiž zdá být ekologickou hrozbou.
Co vyzkoumali?
Výzkumníci zkoumali pět scénářů, mimo jiné v jednom z nich měly děti chodit do školy víc pěšky. Výsledek?
Šest spoluautorů potřebovalo speciální software a dva granty, aby přišli na to, že chodit pěšky do školy se dá pouze v situaci, kdy bydlíte blízko, takže to nebude mít velký dopad na celkový počet ujetých kilometrů.
A nakonec je třeba zdůraznit, jak je výzkum důležitý:
A kde tuto studii vytvořili? Na University of Minnesota. Ovšem ne na katedře ekonomie - podíleli se na ní lidé z kateder stavebního inženýrství, veřejné správy, výpočetní techniky a městského a regionálního plánování. Na Department of Economics na Minnesotě by z takové studie odprezentovali tak pět minut.
Žádné komentáře:
Okomentovat