neděle 1. října 2006

Trable s T-Mobile

... aneb zákulisní pohled do světa bankovních transakcí.

25. září jsem se rozhodl, že nastal čas dobít si svou předplacenou kartu pořádným kreditem. Za 100 dolarů zůstane karta aktivní, celý rok, navíc hovory po celých USA pak budou za 10 centů za minutu. Tak hurá do toho.

Web T-Mobile z nějakého nepochopitelného důvodu moji kartu odmítal. Nezbývalo tedy, než zavolat na T-Mobilí infolinku. K živému člověku jsem se dostal rychle (na dobíjecí lince od vás chtějí peníze, takže jim to jde od ruky - na lince stížností už si musíte počkat), zadali jsme informace z platební karty a nic. Tak ještě jednou a zase nic. Českou platební kartu nebrali, tak zkusíme ještě jednou americkou. Zase nic. Všechny transakce byly zamítnuty. Nic se neděje, dohodli jsme se na zrušení všech transakcí a dobíjecí kartu jsem si koupil v obchodě.

V pátek koukám na účet a vidím na něm 68 USD v poplatcích za přečerpání účtu ze dne 25. září. Nepochopitelné, tou dobou jsem tam měl přes 700 dolarů. Následuje seznam událostí:

  • Volám do National City, a tam mi sdělují, že T-Mobile se celkem sedmkrát pokoušel z mého účtu stáhnout 106 dolarů (100 + daň), banka to pokaždé schválila, ale ke stažení peněz nikdy nedošlo. Avšak banka peníze pokaždé vyblokovala pro T-Mobile a čekala na potvrzení transakce ze strany T-Mobile. Po čase došlo k tomu, že suma vyblokovaných peněz (která se neustále kumulovala) překročila objem mých prostředků na účtu, a banka začala účtovat poplatky za přečerpání (34 USD za každé, stalo se to dvakrát, takže 68).
    Po zhruba třicetiminutové diskusi mi banka odpustila polovinu poplatků a slíbili, že mi připraví výpisy transakcí, abych si mohl druhou polovinu peněz vyhádat na T-Mobile.
  • Vyzvedávám si výpisy transakcí v pobočce v centru Chicaga (spojil jsem to s lehkým během podél břehu Lake Michigan).
  • Jdu do pobočky T-Mobile, kde jsou všichni velmi ochotní a volají na účetní a reklamační oddělení, aby to vyřešili. Tam to nemůže řešit běžný telefonista, musí se to dát supervizorovi. Supervizorovi trvá patnáct minut, než zvedne telefon, a pak mi neochotně tvrdí, že T-Mobile všechny transakce odmítnul.
  • Volám zpátky do banky, že mi na T-Mobile řekli, že T-Mobile všechny transakce odmítnul. A že tedy chci i druhou polovinu peněz od banky. V bance mi vysvětlili, že to není pravda, a že právě v tento moment jsou tyto transakce stále ještě aktivní a čekají na potvrzení.
  • Volám zpátky do T-Mobile a dostávám se opět ke stejnému supervizorovi jako předtím. Ten nakonec velmi neochotně přiznává, že není pravda, že by T-Mobile ty transakce odmítnul, oni je jen nepotvrdili. To je velký rozdíl, protože standardní procedura je, že banka čeká několik dní, než se protistrana ozve s potvrzením nebo odmítnutím. Teprve potom se transakce zruší. Supervizor se mě evidentně chce zbavit, ale já se nedám. Nakonec souhlasí s tím, že jim pošlu fax s oficiální žádostí o náhradu poplatků.
  • Fax posílám zítra, moc se těším na výsledek...
Vidíte tu nádheru? Firma si zablokuje peníze na vašem účtu a neobtěžuje se je uvolnit, jakmile zjistí, že je nechce. To si člověk připadá, jak někde... někde... no, však víte kde.

Pokračování příště...

2 komentáře: